15 Eylül 2015 Salı

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları // Ransom Riggs


Bayan Peregrine bir katil,evde kalmış,pörsümüş bir manyak
Kedi yerine de oradan buradan topladığı tuhaf cüceleri var,artık menopoza girdiği için de cinayet işleyemiyor çünkü iltihaplı romatizması var o yüzden de çocukların tuhaf özelliklerini kullanıp öldürüyor insanları
bunu neden yaptığına dair hiçbir fikri yok tamamen zevkine
Kitabın kapağına,kapaktaki kız çocuğuna ve kitabın adına baktığım zaman kafamda oluşturduğum konu buydu.
Sonuç :

  • Bayan Peregrine katil değil
  • Çocukların tuhaf oldukları doğru ama oldukça sevimliler ki acaba gerçekten çocuklar mı ? 


Kerstin Gier'in Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisin okumuştum iki yıl kadar önce,sevimli ve heyecanlı bir gençlik serisiydi.Gerçi şu anda da Kersitn bacım Silber serisini yazıyor ama neyse bunu sobra yazarım.
Fakat bu kitap; Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisin ezdi geçti be kardeşim.
Adam yazmış,adam oturmuş yazmış.

Kahramanımız ; yeni yetme bir çocuk 
Ayrıca da elimizde uzaklarda bir ada,adada terk edilmiş bir yetimhane ve o yetimhanede keşfedilmeyi bekleyen şeyler ve de son sözü  "kuşu bul" olan bir büyük baba var.
Tahmin edersiniz ki büyük baba kitabın başında ayrılıyor aramızdan.
Kahramanımız Jacob o gencecik yaşında şahit olmaması gereken bir olaya şahit olunca herkes etrafında pervane olmaya başlıyor pek tabii 
Ve babacığını da yanına alarak o gri adaya gidiyorlar.Evi bir şekilde buluyor bulmasına da ev hiç bulmayı umduğu gibi olmayınca çocuk bir şoka uğruyor haliyle ve sonra oranın çok normal bir yer olmadığını fark ediyor.

İşte burada benim sözde manyak katilim Peregrine devreye giriyor.Bundan sonrası da zaten bir solukta okunuyor.

Bir kere kitapta hiç abartma yok!Çocukların tuhaflıkları dahil,o ıssız yetimhaneye yapılan yolculuk dahil.Ve kitap boyunca sürekli bir vintage fotoğraflar çıktı karşıma,resmen bir önceki sayfada anlatılan bir şeyi "okuduğunu anladın mı Zahide ?" diye sorgular gibi.O fotoğraflar sayesinde her şeyi gözümde çok da güzel canlandırdım he.Süperdi yani.

Ve o canım tuhaf çocuklara söylemek istediğim birkaç şey var ; yerim döngüyü de hortlağı da alın kuşu hepiniz bize gelin.Ben sizi korurum bizim evde de cüce var bir tane 2 yaş triplerinde hiç sıkılmazsınız...

Sıkılmadan,hafif hafif de ürpererek bir kitap okumak isterseniz aha bu tuhaf çocuklar ideal.Devamı da hız kesmiyor filmi de yolda 

Serinin devamında Jacob'un babası ile ilgili bir şeyler olacak mı bilmiyorum çünkü fotoğrafların birinde büyük babanın sadece kızı ile bir fotoğrafı var oysa Jacob'un babası daha büyük ?
Yani büyük babanın yetimhaneye dönmemesinin nedeni neden kızla olan fotoğrafı ile açıkladı ?neden iki çocuğunun olduğu bir fotoğraf değildi
Belki tamamen "öylesine" lik bir durum ama aklıma takıldı , Aslı'ya sorsam söylemez değil mi ?

Aslı demişken ; Aslı ile çok güzel bir proje vesilesi ile tanıştık.Ve ben onun sayesinde "aman ne yapıyorlar ki alıyorlar ellerine bir kahve yanlarına da bir sözlük cümle tekniklerini zaten biliyorlar ,bilgisayar başında yazıyorlar işte" diye tanımladığım "çevirmenlik" mesleğinin hiç de benim tanımladığım gibi olmadığını öğrendim.
Facebook sayfasında paylaştıklarından,durum güncellemelerinden,yazdığı blog yazılarından,ara sıra yaptığımız konuşmalardan o kadar çok şey gördüm ve mesleklerine dair yaptığım tanımdan o kadar utandım ki artık şunu çok açık bir şekilde söyleyebilirim ki ; bir kitap yazarın olduğu kadar çevirmenin de 
Bundan artık eminim,en az yazar kadar emek harcadıklarına,biz okuyucuların anlayabileceği hale getirdiklerine...
Ama tanımım içinde doğru olan bir şey vardır diye düşünüyorum : Kahve :) 


Çok Kalp
Çok Sevgi
Çok Öpücük 



7 yorum:

  1. Şimdiye dek okuduğum en hoş, en keyifli kitap yorumu. :D kahve faslı doğru :D Hem de oldukça bol. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir yerden tutturacağımı biliyordum :)
      Çok teşekkürler
      İçimden geleni yazdım gitti işte
      Sevgiyle

      Sil
  2. Fıstıklı tombiiiiiiiiiiiii sen her seyin sonuna kalp kalp kalp yazan sevimli kişisiii çookk uzun süre oldu, bana hediye ettiğin kitabın önüne de çok cici şeyler yazmıştın. Ama ben ne o eski bloggerim ne de rumuzum aynı, nasıl tanıtsam ki kendimi sana? O zamanlar Hayat Bir Dejavu idim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni tabii ki hatırlıyorum :)
      Yeniden blog yazmana da beni bulmana da çok sevindim.
      Adını bile hatırlıyorum :)
      Görüşmek üzere ;pek bir sevindim he
      kalp kalp kalp :)
      öpücük öpücük öpücük ( bunu yeni ekledim :) )

      Sil
    2. ahihiy <3

      kalplerin de öpücüklerin de hiiiç bitmesin ^_^

      Sil
  3. Bayan Peregrine'ni yazacağım bir bakayım kim neler yazmış dedim sonra baktım Zahide sonra baktım İG'den Zahide sonra bir daha baktım yılbaşı kartı arkadaşım Zahide :) bloğunu bulduğum için çok mutluyum :) ve yazında o kadar çok eğlendim ki , harikasın hele kitap için 'sandım ' kısmı varya , heh işte tam olarak orada hislerime tercüman olmuşsun . Çok tatlısın Zahide çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her bir şey için arkadaşım Serra :)
      Kitabın ikincisi de çıkmak üzere umarım yine bir sürü şey sanar ve kalakalırız :)
      Yazını merakla bekliyor ve seni çok çok öpüyorum
      Çok sevgi
      Çok kalp
      Çok öpücük

      Sil